З метою створення умов емоційного та психологічного комфорту та уникнення явища дезадаптації учнів рекомендовано:
· підвищувати самооцінку учнів з ознаками тривожності за допомогою створення ситуації успіху, сприяння реалізації їх можливостей;
· розвивати в учнів впевненість у власних силах, здатність відстоювати власну думку, шляхом заохочень висловлення ними своєї позиції, позитивних підкріплень проявів ініціативи;
· розвивати в учнів переконання щодо цінності отримання знань, як таких, не акцентуючи уваги виключно на позитивних оцінках, що дасть змогу зменшити страхи у відносинах з вчителями та страх перевірки знань;
· сприяти згуртуванню групи шляхом залучення учнів до колективної роботи та організації і участі в колективних виховних заходах;
· формувати навички мобілізації внутрішніх ресурсів та можливостей організму в стресових ситуаціях;
· проводити індивідуальні та групові бесіди з учнями з підвищеним рівнем тривожності, в ході яких акцентувати увагу ліцеїстів на можливих способах покращення власного емоційного стану та підвищення соціального статусу в групі, зокрема:
· першому проявляти власне доброзичливе відношення до однолітків;
· знайти друзів за інтересами;
· знайти заняття, в якому є можливості реалізувати себе;
· чергувати розумову, фізичну діяльність та відпочинок.
· підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників, їх креативності на основі реалізації принципів особистісно зорієнтованого підходу у навчально-виховному процесі;
· формування в учнів якостей та умінь інноваційної особистості, а саме:
· відкритість новому досвіду, уміння швидко адаптуватися у повсякденному житті;
· критичне, творче, позитивне мислення;
· емоційна стабільність та стресостійкість (розвиток емоційного інтелекту, вміння керувати власними емоціями),
· комунікабельність, толерантність;
· внутрішня свобода;
· здатність до прийняття нестандартних рішень, вибору альтернатив, стратегій власного життя;
· самореалізація, уміння виробляти стратегію власного життя.
© 2010 Ліцей №1 Калинівської міської ради Вінницької області
Powered by: Likt WEB (0.0204 сек.)